Op 22 oktober 2013 zijn we met Stichting Zonneschijn met uiteindelijk 17 kinderen  naar attractiepark Hellendoorn geweest. Via de voedselbank Winschoten hadden we 18 namen doorgekregen van kinderen die wel een dagje uit verdienen. Kortingskaarten voor het attractiepark waren gratis ter beschikking gesteld door C1000 Beerta, waarvoor hartelijke dank.

Om 8 uur verzamelden we bij het ziekenhuis. Helaas kwam niet iedereen, een deel van de ouders was het vergeten. Gelukkig konden we deze deels nog bereiken, en door het wegvallen van de niet-bereikte kinderen konden we nog 2 broers/zussen blij maken met een onverwachts dagje uit. Spannend, maar de meeste kinderen hadden wel een broer of zus mee, of kenden wel een ander kind.

We hadden heerlijk weer, en daardoor kon iedereen ook genieten in de zon van de soms lange wachttijden, vooral voor de Sungai Kalimantan (raftingboot). We hadden veel dappere kinderen die soms als ze nog niet mochten eigenlijk al in de achtbaan wilden. Gelukkig was er voor hen ook eentje die niet over de kop ging, en die geen lange rij had. De begeleiding was blij dat de oudere kinderen graag zonder begeleiding in de echte achtbaan wilden. We hebben heerlijk geluncht, picknicken in het zonnetje, al hadden sommige kinderen liever de lunch overgeslagen om in nog meer attracties te kunnen. De grote glijbaan was bij velen favoriet, maar ook Dombo en junglemonster. De kinderen wisten steeds andere kinderen zo ver te krijgen dat ze samen in een attractie konden en mengden goed.

Op de terugweg gegeten bij MacDonalds Hoogeveen, buiten gezeten met de grote groep. Voor sommigen de eerste keer, een kind was verbaasd dat ze naast friet nog meer mocht kiezen bij haar Happy Meal. En sommige kinderen hebben genoten van de eerste keer dat ze in een auto zaten terwijl het donker werd in het mooie Groningse landschap op de terugweg. Al met al een zeer geslaagde dag en zeker voor herhaling vatbaar.

Foto’s van de dag zijn te bekijken via de fotogalerij