De zaterdag begon gisteren op tijd, want we wilden niets van de dag missen. Om 8.30 uur waren de kinderen van Drieversdale, drie groepsleiders en 2 vrijwilligers van stichting Zonneschijn er helemaal klaar voor: een dagje naar de dierentuin in Emmen.

Het werd een prachtige dag en we hebben genoten van alle dieren en van elkaar. Wist je dat pinquins van plastic tassen houden? Echt waar, wij hebben het zelf gezien. Een pinquin bleef ons achtervolgen en bijten in de grote gele plactic tas die wij bij ons hadden. Eerst was het best een beetje eng maar uiteindelijk moesten we allemaal vreselijk lachen om de grappige pinquin.

Tussen de middag hebben we met z’n allen patat met een kroket of frikandel gegeten en dat smaakte best na een paar uur wandelen in de dierentuin.

‘s Middags zijn we nog naar Yukatan geweest. Wat een prachtige speeltuin met een tempel, doolhof, piratenschip en veel water waar natuurlijk naar hartelust in gespeeld moest worden. We hadden afgesproken dat iedereen tot net boven de enkels nat mocht worden, maar wist je dat bij veel kinderen de enkels best heel hoog zitten? Gelukkig hadden we droge kleren bij ons.

Op de terug weg gingen hier en daar de ogen even dicht en terug in Winschoten kregen wij een prachtig boekje met allemaal tekeningen die de kinderen voor ons hadden gemaakt. Bedankt jongens en meisjes, voor de mooie tekeningen.

Wij hebben een heerlijke dag gehad en heel veel plezier.