Op maandag 28 juli 2014 zijn we naar Drouwenerzand geweest. Er gingen 17 kinderen mee die zich hadden ingeschreven via de Voedselbanken van Delfzijl/Appingedam en Winschoten.

De heenreis (vanaf het ziekenhuis in Delfzijl en vanaf het ziekenhuis in Winschoten) ging heel vlot. Zodat we al in de rij stonden voor de ingang voordat het park geopend was. We waren bijna als eerste in het park, zodat we in het begin voor geen enkele attractie in de rij hoefden te staan.

Voor sommige kinderen was het gratis ijs zo aantrekkelijk dat ze eerst ijs gingen eten en pas daarna in een attractie gingen. De begeleiders gingen eerst aan de koffie. Later gingen er ook wel begeleiders mee in attracties, maar dat had soms misselijkheid tot gevolg. Gelukkig had geen enkel kind last van misselijkheid, zelfs niet in de heftigste attracties!

‘s Middags konden we ook snacks halen. Sommige kinderen leken er geen genoeg van te krijgen. De begeleiders werden goed verzorgd door de kinderen, en kregen allerlei lekkers gebracht. Om ook genoeg vitamines binnen te krijgen waren er gelukkig ook gratis appels en sinaasappels.

In de loop van de dag werd het steeds warmer. Tijd voor waterpret! In het begin werd er voorzichtig bij de fonteintjes gespeeld. Maar iedereen werd steeds enthousiaster in het elkaar nat maken zodat aan het einde van de middag bijna niemand meer droog was.

Aan het einde van de middag was het helaas tijd om naar huis te gaan. Het kostte even tijd iedereen weer bij elkaar te krijgen. Er werden nog laatste ijsjes gegeten. Er was een kind dat een record aan ijsjes had gegeten… acht stuks!!! Gelukkig kon hij er goed tegen en werd onderweg niet misselijk.

Rond 19 uur waren we weer terug, moe maar voldaan! Foto’s zijn te bekijken in de fotogalerij.