Wie wij zijn

Stichting Zonneschijn is in 1996 opgericht naar aanleiding van een uitstapje met kinderen naar de Efteling. Dit gebeuren was toen het initiatief van enkele mensen uit het bedrijfsleven en het st. Lucas Ziekenhuis te Winschoten (tegenwoordig onderdeel van de Ommelander Ziekenhuis Groep).

Stichting Zonneschijn is inmiddels uitgegroeid tot een stichting die zich op verschillende manieren inzet voor kinderen uit de regio Noord-Oost Groningen. Deze kinderen kunnen om uiteenlopende redenen een extraatje gebruiken zoals kinderen met een chronische ziekte, een lichamelijke of verstandelijke beperking of kinderen die door andere omstandigheden een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

De stichting organiseert uitstapjes voor groepen kinderen naar bijvoorbeeld een attractiepark, een dierentuin of een speeltuin. Daarnaast verrast Zonneschijn ieder jaar vele gezinnen uit de regio met een kerstpakket en in 2015 zijn voor het eerst ook zomerpakketten uitgedeeld.

Het initiatief voor de pakketten en de uitstapjes ligt bij het bestuur van de stichting. De extraatjes zijn bedoeld als verrassing. Het is daarom ook niet mogelijk je aan te melden bij Stichting Zonneschijn voor ondersteuning.

Gezien de achtergrond van de oprichters is gekozen voor het werkgebied van de Ommelander Ziekenhuis Groep. Sinds de fusie met het voormalig Delfzicht Ziekenhuis in 2008 is dit gebied uitgebreid tot de regio Noord-Oost Groningen.

Uiteraard is voor alles geld nodig, dus is elke bijdrage welkom, hoe klein ook.

Giften kunnen worden overgemaakt op IBAN:  NL74 ABNA 0606570977, ten name van  Stichting Zonneschijn!

Logo Stichting Zonneschijn 2

Desirée Eijndhoven

Het logo is ontworpen door
Desirée van Eijndhoven